Hoofdpijn Netwerk Noord

Fysio Bakker is aangesloten bij het Hoofdpijn Netwerk Noord. In dit netwerk hebben fysiotherapeuten en manueeltherapeuten hun krachten gebundeld in het behandelen van hoofdpijnklachten.

Hoofpijnklachten is een veel voorkomende klacht die een grote impact heeft op het dagelijks functioneren. Een op de twee mensen heeft wel eens hoofdpijnklachten. Er komt steeds meer bewijs dat een specifieke fysiotherapeutische behandeling hoofdpijnklachten kan helpen verminderen.

Paulien de Vries, manueel therapeut, werkzaam bij Fysio Bakker Drachten is aangesloten bij het Hoofdpijn Netwerk Noord.

Om toegelaten te worden tot het netwerk heeft de fysiotherapeut eerst een aantal cursussen gevolgd. Uiteraard is er na toetreding nog veel aandacht voor nieuwe zienswijzen en behandelingsmethoden omtrent hoofdpijnklachten.

Het Hoofdpijn Netwerk Noord wil een platform dat bijdraagt aan de verbetering van de kwaliteit van de behandeling van hoofpijnpatiënten door kennis te delen en scholing en samenwerking te organiseren.

Aanpak – behandeling

De leden van het Hoofdpijn Netwerk Noord behandelen patiënten met hoofdpijn op een geprotocolleerde, evidence-based wijze. Dit houdt in dat ze werken volgens vaste protocollen die zijn opgesteld op basis van onderzoek. Hun aanpak is actief: de functie van de spieren in het nek- schoudergebied, de houding van de patiënt en sensitisatie staan centraal. De leden van het Hoofdpijn Netwerk Noord voldoen aan specifieke scholingseisen.

Maak een afspraak

Fysiotherapie voor hoofdpijn, Fysio Bakker Drachten, Damwoude, Surhuisterveen en Veenwouden.

• Makkelijk een afspraak
  • Geen wachtlijst
  • Gevestigd in Drachten, Damwoude, Surhuisterveen en Veenwouden.