EPTE is een relatief nieuwe behandelmethode die zeer effectief is bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen en pijnklachten aan spieren. Behandelindicaties zijn o.a. schouderpeesklachten, kniepeesklachten, achillespeesontsteking, hielspoor en een tenniselleboog. EPTE wordt naast fysiotherapie in Damwoude, Drachten en Burgum toegepast. Bij EPTE wordt nauwkeurig een dunne naald ingebracht op de juiste plek en vervolgens wordt daar stroom doorheen geleid. We kunnen precies zien of we goed zitten, omdat we voortdurend live meekijken met een echo. Er ontstaat lokaal een verhoogde PH waarde, de bloedcirculatie verbetert en de cellen worden aangespoord tot de aanmaak van het groeihormoon. Het zelfherstellend vermogen van het lichaam wordt dus in werking gezet op precies de aangewezen plek. Dat is precies de bedoeling, omdat ontstekingen die langer duren er voor zorgen dat het herstelvermogen stil komt te liggen.

Is EPTE pijnlijk?

Een behandeling middels Percutane Electrolyse Therapie is niet pijnlijk. De naald is zeer dun (vergelijkbaar met de naald die gebruikt wordt bij acupunctuur) en gaat rechtstreeks in het probleemgebied. Alleen het te behandelen weefsel wordt hierdoor “geraakt”. Je ervaart enkel lokaal een licht onaangenaam gevoel.

De voordelen van EPTE behandeling in Drachten en Damwoude

De voordelen van Percutane Electrolyse Therapie nog even onder elkaar;

• Nauwkeurige behandeling direct in de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Geringe foutmarge door begeleiding van echografie
  • Snel effectief, al na 3-5 behandelingen minder pijn
  • De behandeling is niet pijnlijk

Wat kost een behandeling?

EPTE therapie is een onderdeel van een fysiotherapie behandeling. Fysio Bakker Drachten en Damwoude brengt in tegenstelling tot veel andere praktijken geen extra kosten in rekening voor EPTE.
Afspraak maken voor een EPTE behandeling?
Naast fysiotherapie in Drachten en Damwoude vinden de EPTE behandelingen op deze locaties plaats.